Wat is de beste manier om te ontspannen?
Ik ben een enorme cultuurliefhebber en ik trek er normaal gesproken altijd zelf op uit met een huurauto om historische steden, lokale markten en authentieke restaurants te ontdekken. Mijn vriendin is echter fysiek heel erg moe en wil dit jaar het liefst gewoon een luie strandvakantie waarbij ze nergens over na hoeft te denken. We zoeken nu naar een compromis: een bestemming waar zij heerlijk kan relaxen in een comfortabel resort met goede service, maar waar ik wel gemakkelijk de omgeving kan verkennen en historische bezienswaardigheden kan bezoeken. Is een all-in concept wel geschikt voor dit soort gemengde reiswensen, of gaan we ons daar vervelen?
4 weergaven

Dit soort reiswensen sluiten elkaar gelukkig absoluut niet uit, mits je de juiste geografische locatie kiest. Er zijn talloze bestemmingen—denk aan de Turkse Rivièra nabij Side, of Sicilië en Andalusië—waar cultuur en strand perfect samenkomen. Je kunt op All Inclusive heel gericht zoeken naar luxe resorts die strategisch gelegen zijn ten opzichte van historische steden en bezienswaardigheden. Op deze manier kan jouw vriendin de hele dag genieten van de zon, de zwembaden en de inbegrepen lunches, terwijl jij overdag met een huurauto of een lokale gids op pad gaat om de cultuur van de regio op te snuiven, waarna jullie 's avonds weer gezamenlijk aanschuiven voor het diner.